annastenbergs

Alla inlägg under mars 2011

Av anna stenberg - 22 mars 2011 21:49

Hallå där, hur är läget?  

Själv mår jag bättre och bättre ju mer dagarna går nu!

vi har haft ledigt nu måndag och tisdag så igår kväll så träffa jag ebbis en stund, vi typ satt och snacka eller ah jag snacka med henne för hon snacka ju med oscar samtidigt haha :)

Idag vaknade jag klockan 8 för jag hade råkat sätta på alarmet.. såklart?

haha men då gick jag upp och fixa mig o så för jag skulle till felicia, men mamma var inte vaken så jag fick gå ner och väcka henne och sen fick jag sitta o vänta på mammi i över 2 timmar på att hon skulle äta,duscha,klä på sig & sminka sig.. vilket tyder på att jag igentligen hade kunnat gå upp 2 timmar senare ;)

Men sen när hon var på hugget igen så satte vi oss i bilen och åkte upp till felicia :)

vi har typ bara kollat på film & så eller vänta vi gjorde ju en sak till.. haha....

vi måla varandras ögonbryn, blev sjukt snyggt måste jag få säga (när jag måla hennes)..

Hon gick precis hem så nu ska jag lägga mig och titta på ännu en film, tror det blir typ Mean Girls 2 igen :)


P.S farfar jag har lärt mig massa låtar på ditt dragspel nu & jag vet att du hade sagt "Well Well Well"  vem ska nu sjunga "lilla vackra Anna" så jag blir på gott humör när jag kommer till gyllsboda?   


Puss och kram så ses vi snart & sköt om er !

eran anna stenberg   

 haha förlåt men jag bara diggar dom där smilisarna   

Av anna stenberg - 20 mars 2011 12:42

hejsan allihopa, otroligt fint väder idag så jag funderar på att gå ut och gå senare om jag nu "orkar" haha ;) Det är så jobbigt att få på sig jogging skorna och dra ut, det kanske är någon som har ett tips på hur man lättas drar sig ut på en jogging runda? isåfsall skriv gärna det !

Just nu sitter jag här med en kopp varm choklad, ett glas äpplejuice & en baguette med massa god makrill på och det ända ordet jag får fram är MUMS !

senare ikväll så drar jag mig hemmåt för att träffa mina underbara bröder & mammis. Pappa är ju redan här i skåne men han ska också hem idag men han åker bil och jag åker tåg :)

men nu ska jag faktiskt fixa mig och så, ha en grym dag så hörs vi kanske mer ikväll eller imorgon :)

massa pussar & kramar

eran Anna stenberg   

Av anna stenberg - 20 mars 2011 00:17

hej bloggläsare, jag hoppas ni mår bra !

jag satt här för en timme sedan och skulle skriva ett inlägg om dagen och så men då ringde pappa precis.. Det var lika bra att sudda bort allt bra med dagen för det var ingen lycka kvar iallafall. Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera, asså jag blev helt chokad och satt bara och stirra rakt in i dataskärmen medans felicia satt brevid mig och frågade "är han död? " med sorgsna ögon.. Jag kunde inget annat än att säga ja.. Hon trodde såklart inte på mig och då kom helen upp o berättade att det var sant.. Alla grät men jag satt bara och stirra. Sen kom farmor och faster Emma hit och kramade oss. Men sen såklart brast jag ihop i tårar jag med.. Även om man inte faller en tår så kan man ju antingen skratta, stirra eller svimma.. Det är ju olika från person till person. Jag har aldrig i hela mitt liv fattat att det är så jobbigt när någon man står riktigt nära går bort, jag har aldrig förstått mig på sorgen och tårarna.

Man tror att man aldrig mer kommer skratta ett gott och heligt skratt igen men om man verkligen älskar personen som gått bort så ska man vara glad för hans/hennes skull. Eller vad tycker ni?


Finner inga ord över det som har hänt men.. Jag finner 3 starka och väldigt vackra ord.

- JAG ÄLSKAR DIG.


tack och hej leverpastej.

min farfar vill att jag ska leva livet & det är exakt det jag gör..

..för dig farfar.

Av anna stenberg - 18 mars 2011 22:06

Hej allihopa !

jag hoppas verkligen ni mår bra och har haft en bra dag..

För min del så har det varit en tuff och sorgsen dag.. 

jag vaknade brevid min faster faktiskt, jag grät så mycket igår så jag gick in och la mig hos henne och farmor :) , men sen gick jag upp till ett uppdukat bord med massa god frukost osv.. Sen gick jag in i duschen och fixa mig, ingen idé att sminka sig idag så jag tog bara lite puder och mascara på överfransarna.. Sen så åkte vi till hässleholm för att besöka farfar som ligger på sjukhuset. Han är så sjuk så när jag kom in i rummet så var jag tvungen att gå ut igen för jag klarade inte av att se farfar så mager och trött osv, men sen så tog jag mod och gick in till honom..  Det var grymt jobbigt men det kändes skönt att få prata med honom fast han inte kunde svara, det har gått så fort alltihopa förstår ni. För exakt 5 veckor sen så fick han/vi reda på att han hade cancer i levern men då var farfar fortfarande pigg och kunde prata och gå och till o med laga mat.. Men sen för 1-2 veckor sedan så blev han super sjuk och fick massa mediciner osv, läkaren hade sagt att han skulle leva max ett halvår till men nu handlar det varken om månader eller veckor utan dagar.. Det var alltså den sista gången jag träffade farfar idag, mycket tårar från både mig och honom.. han var ett litet barn på nytt nästan.. Jag tyckte så synd om honom, helst av allt så vill jag inte att han ska dö i huvudtaget men när man såg han ligga där & lida så vill på ändå på ett sätt att det ska gå så fort som möjligt.. Jag älskar min farfar så jäklans mycket & jag skulle aldrig kunna få en finare och snällare farfar. 

igentligen är det inget konstigt alls med döden för det är helt naturligt, man föds sen lever sen dör.  Det är därför vi ska va rädda om varandra och leva för varandra, inte ha massa problem och ovänner utan bara leva livet..


Ha en fortsatt trevlig kväll, för jag kommer inte orka blogga mer ikväll för jag är så ledsen    men jag skriver ett litet inlägg imorgon. 

Sköt om er !

Massa pussar ifrån eran 

anna stenberg.


farfar i somras.. en riktig livsnjutare som jag älskar över hela mitt hjärta     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


hej alla bloggläsare. jag heter anna stenberg och mina intressen är musik,dans & shopping + alla mina vänner! jag hoppas att ni fortsätter läsa min blogg ha det gött så länge;)
följ,sprid,kommentera!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anna's guestbook !


Ovido - Quiz & Flashcards